fredag 11. januar 2013

En favoritt: Norgesglass

Jeg har en forkjærlighet for norgesglass, det er ikke vanskelig å se her hjemme. Så jeg tenkte å vise hva jeg bruker dem til, og jeg bruker dem til litt av hvert.

Rett og slett til pynt, med lys i og litt stæsj på utsiden.

 Til småpenger som jeg finner rundt om kring her.

Til havregryn, sesamfrø, kruskakli, solsikkekjerner, mel, sukker, linfrø osv.

 Igjen til pynt, med barkehjerter og kongler. Stående i en gammel kasse på stuebordet.

Til bomull.

 Til kjøkkenredskaper i tre, stående i en skuff på kjøkkenbenken.

Men en av de artigste tingene jeg har sett de har blitt brukt til har jeg bare sett på tv. På programmet Hver gang vi møtes, som forøvrig er et fantastisk program, hadde de brukt norgesglassene som lamper. Slik som dette omtrent:

(Kopiert fra http://huldrafrisor.blogspot.no)

Men det får bli en annen gang for min del. En gang jeg har blitt litt mer handy og har skaffet meg mye større plass og flere norgesglass!

God helg! :)

1 kommentar:

  1. Hei Anette!

    Så koselig hilsen du la igjen inne hos meg!
    Takk :)

    ..sengekappen er kjøpt på ellos.no for ca 4 år siden. Men jeg tror de har noe lignende fortsatt :)

    Lykke til med kjøpet!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten kommentar! :)